Camgagnes

Facebook Advertenties

Wij hebben talloze bedrijven geholpen aan resultaten via Facebook. Ook voor jou hebben we de juiste Social Media aanpak klaarliggen. We kijken hoe we jouw doelgroep het beste kunnen benaderen. Onze social media specialisten staan klaar om jouw social uitdaging op te pakken!

Wat is Facebook adverteren?

Met Facebook adverteren worden advertenties van bedrijven getoond in het nieuwsoverzicht van de gebruikers, zowel op mobiele apparaten als desktops. Deze advertenties zijn goed geïntregreerd in Facebook en hebben het uiterlijk van ‘gewone’ Facebook-berichten. Daarnaast worden advertenties op desktops ook in een rechterkolom getoond, naast het reguliere nieuwsoverzicht. Facebook geeft de mogelijkheid om met zowel een afbeelding als met tekst de advertentie vorm te geven. Er kan voor elke campagne een marketingdoelstelling worden gekozen.

Enkele voorbeelden waarbij een advertentie uw doelstelling kan helpen behalen zijn:

  • Merkbekendheid vergroten
  • Facebook pagina promoten
  • Mensen naar een bestemming buiten Facebook sturen (bijv. jouw website)
  • Conversies op de website stimuleren
  • Mensen aansporen jouw winkel te bezoeken

Facebook gebruik groeit weer met 2% van 10,1 naar 10,4 miljoen (+230.000)

Voordelen van adverteren op Facebook

Doordat Facebook veel gebruikers heeft, is er een groot potentieel bereik. Een ideale tool dus om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep! Enkele voordelen van Facebook adverteren zijn:

Door middel van de veel verschillende targeting mogelijkheden kun je precies de doelgroep bereiken die voor jou relevant is. Targetten kan bijvoorbeeld op demografische en geografische gegevens, maar ook op interesses en gedrag. Facebook heeft veel informatie van de gebruikers en zij gebruiken deze informatie dan ook om jouw doelgroep samen te stellen. Doordat er bij elke Facebookcampagne een marketingdoelstelling moet worden gekozen, is het adverteren erg doelgericht en dit leidt tot maximaal effect.

Remarketing behoort ook tot één van de mogelijkheden van Facebook adverteren. Hiermee kun je mensen die bijvoorbeeld al een keer jouw website hebben bezocht, stimuleren om nogmaals deze actie uit te voeren. De advertentie wordt dan een keer getoond aan een doelgroep die al interesse heeft getoond.

Tijdens en na jouw Facebookcampagne biedt Facebook handige tools aan om jouw advertentie te analyseren en voor een volgende campagne te optimaliseren.

Wat kan ik verwachten?

Succesvolle campagnes die meer omzet genereren!

Case Study 2 Rosie Does Digital
Meerdere campagnes

Er zullen veel verschillende interesses worden getest om zo het beste resultaat te vinden.

Investeren

Om mooie resultaten te halen is er vooraf een investering nodig.

Omzet

Na een investering van €990 hebben we een return on investment behaald van 12.3X!